Projektas „Solidarumo ugdymas savanoriška veikla“

Šiaulių lopšelyje darželyje „Varpelis“ vykdomas projektas „Solidarumo ugdymas savanoriška veikla“. Nuo 2019 metų spalio 1 dienos įstaigoje savanoriauja dvi savanorės: Ayshan Hamzazade iš Azerbaidžano ir Hatice Gizem Cetiner iš Turkijos. Šis projektas įstaigoje tęsis iki 2020 metų rugpjūčio 1 d. Dalinamės Gizem ir Ayshan mintimis apie veiklas lopšelyje-darželyje ir akimirkomis užfiksuotomis nuotraukose.

„Aš esu Ayshan Hamzazade. Norėčiau trumpai papasakoti apie savo dabartinį darbą lopšelyje-darželyje „Varpelis“. Pagrindinė mano veikla yra padėti grupės pedagogams kasdienėje vaikų veikloje, padėti vaikams atlikti ugdomąsias užduotis, mokyti juos savarankiškumo, įtvirtinti jų įgūdžius. Aš padedu auklėtojoms rengti ugdomąją medžiagą vaikams. Planuoju ir savo asmeninį projektą šioje įstaigoje. Tai būtų trumpi anglų kalbos užsiėmimai priešmokyklinio amžiaus vaikams. Jų metu juos mokysiu naujų žodžių ir sakinių. Esu įgijusi anglų kalbos filologo bakalauro išsilavinimą. Man labai patinka organizuoti renginukus vaikams, taip pat padedu auklėtojams organizuoti edukacines išvykas vaikams už darželio ribų. Kasdienis komunikavimas yra pati didžiausia galimybė mokytis. Kiekviena diena praleista su žmonėmis padeda man daugiau sužinoti apie Lietuvą, pažinti šios šalies tradicijas, mokytis lietuvių kalbos. Man patinka dirbti su vaikais, nes aš daug ko išmokstu iš jų. Ši veikla padeda augti vaikams ir man“.

„Sveiki, aš esu Hatice Gizem Cetiner. Programos „Europos solidarumo korpusas“ dėka aš atvykau į Lietuvą iš Turkijos. Šiuo metu aš esu savanorė Šiaulių lopšelyje-darželyje „Varpelis“. Pirmus tris mėnesius aš dirbau su „Linelio“ grupės pedagogais ir vaikais. Tai penkerių metų vaikai. Aš ir mano mokytoja Angelė tuo pat metu mokėmės kalbėti dviem kalbom: anglų ir lietuvių. Kai kuriuos žodžius dviem kalbom mokėsi ir grupės vaikai. Vaikams aš pasakojau apie savo šalį, savo kultūrą, stengiausi iš jų veiklų, piešinių ir pasakojimų suprasti, kokios Lietuvos tradicijos. Po Kalėdų aš dirbu su dvejų metų vaikų grupe. Šioje grupėje aš padedu pedagogams kasdieninėje vaikų veikloje: kai vaikai valgo, žaidžia ar užsiima ugdomąja veikla. Pradžioje man sunkiausia buvo bendrauti keliomis kalbomis. Dabar aš prie to pripratau“.

© 2020 mir.lt