Mažieji lopšelinukai džiaugiasi įrengtu „Sveikų pėdučių taku“

Sveikatos kompetencijai išugdyti būtina, kad vaikai įgytų bendrą sveikatos ir sveikos gyvensenos sampratą, išmoktų rūpintis savo fizine sveikata, suprastų fizinio aktyvumo naudą sveikatai ir savijautai, stengtųsi aktyviai judėti, žaisti, gebėtų tai daryti saugiai. O vasaros laikotarpis tam yra pats tinkamiausias.

Ypač svarbu vasarą yra vaikų grūdinimas. Vaikščiojimas basomis teigiamai veikia visą žmogaus organizmą, pėdose esantys taškai yra aktyvinami, o tai yra daugelio ligų profilaktinė priemonė. Pagrindas grūdinimui – tai kojų paduose esantys receptoriai. Vaikštant ar bėgiojant basomis, dirginami receptoriai, kurie stimuliuoja vidaus organų veiklą, ypač gerėja kraujotaka, sustiprėja imuninė sistema.

Nustatyta, kad tarp padų receptorių ir nosiaryklės gleivinės yra refleksinis ryšys – grūdindami padus mes apsaugosim vaikus nuo peršalimų. O ypač tai aktualu pilnapėdystės profilaktikai, nes kasmet daugėja vaikų, turinčių plokščiapėdiškumo problemų. Vaikščiojimas basomis padeda atsikratyti nereikalingo elektros krūvio.

Įvairus žemės paviršius vaikiškiems padams daro skirtingą poveikį: minkšta žolė, šiltas smėlis veikia raminančiai, nelygus gruntas, laiptinės grindys, šlapia ar rasota žolė, akmenukai – saikingai veikia vaikų nervų sistemą, karštas smėlis, aštrūs akmenėliai, kaštonai – jaudinančiai veikia nervų sistemą. Todėl mūsų darželio mažieji keliauja į kiemą. Ant žolytės pasitiesėme apklotą, nusiavėme batukus ir keliaujame atlikti užduotėlių basomis. Jų padukai junta skirtingiausius paviršius.

O kokie emociniai patyrimai, kiek krykštavimo ir vaikiško juoko – teigiamų emocijų pliūpsnis nuteikia vaikus džiugiems potyriams visai dienai.

Mažiesiems labai patinka ir vanduo, kuris irgi pasitarnauja aktyviam judėjimui ir organizmo stiprinimui. Perėjus sveikatinimosi takučiu vaikai įkiša kojytes į vandenį, mažėja kūno įtampa, procedūros su vandeniu karštą vasaros dieną atpalaiduoja kūno raumenis, sąnariai tampa lankstesni, stuburo kaulai pasidaro ne tokie įtempti, sukaustyti, gerėja organizmo medžiagų apykaita, atsiranda vaikų apetitas, miegas tampa visavertiškesnis.

Grįžę iš lauko po tokių sveikatinimo ir grūdinimo procedūrų bei žaidimų, mūsų darželio vaikai puikiai valgo ir giliai užmiega pietų miego. O tai ir yra puikus kruopštaus pedagogų darbo rodiklis, vedant vaikus sveikatos stiprinimo taku.

Ir mes galime turėti sveikas kojas. Užtenka kartais basomis pėdomis praeiti pro žemę: šaltą ryto rasą, įkaitusį vasaros paplūdimio smėlį, kankorėžiais apklotu miško takeliu ar šaltu durpžemiu vėsią vasaros dieną…Toks pasivaikščiojimas basomis kojomis stimuliuos jų darbą, atgaivins odą. Tad pirmyn, drąsiau džiaugtis vasara! Basomis!

Parengė visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Evelina Šulčienė

© 2018 mir.lt